Sensoor en Albert Heijn organiseren buurtlunches tijdens Week tegen Eenzaamheid

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid organiseren Albert Heijn en Sensoor, de Landelijke Luisterlijn, door het hele land gezellige buurtlunches. Vrijwilligers van Sensoor sluiten bij verschillende locaties aan voor een goed gesprek met de bezoekers. Iedereen is van harte uitgenodigd om aan te sluiten.

Op de tafels liggen kaartjes met prikkelende vragen die tafelgenoten aan elkaar kunnen stellen om zo makkelijker een gesprek te starten. Ook worden er kaarten uitgedeeld waarmee de deelnemers elkaar kunnen uitnodigen om nog eens nader kennis te maken of samen iets leuks te gaan doen. Op die manier ontstaan er blijvende contacten en wordt eenzaamheid zo veel mogelijk verzacht. In het kader van de Week tegen de Eenzaamheid worden in 194 vestigingen van Albert Heijn door het hele land lunches als deze georganiseerd.

Meer dan een miljoen Nederlanders voelt zich sterk eenzaam. Bij eenzaamheid voelen mensen het gemis van verbondenheid met anderen. Gezamenlijk genieten van een lekkere lunch is een uitgelezen kans om die verbondenheid weer deels te herstellen en elkaar beter te leren kennen. Daarom organiseren Albert Heijn en Sensoor deze buurtlunches in AH supermarkten door het land. Zo leveren ze een bijdrage aan een samenleving waar mensen elkaar ontmoeten en wat meer tijd en aandacht voor elkaar kunnen hebben. 

Week tegen eenzaamheid

Van 27 september tot en met 6 oktober vindt de Week tegen de Eenzaamheid plaats. Deze week is een initiatief van de Coalitie Erbij, hét nationale samenwerkingsverband rond eenzaamheid, waar Sensoor kernlid van is. Op www.samentegeneenzaamheid.nl vindt u alle informatie over de Week tegen Eenzaamheid.