Persbericht

Prinses Beatrix onthult nieuwe naam Sensoor

Persbericht

Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix der Nederlanden onthult woensdag 12 december a.s. de nieuwe naam van Sensoor in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid te Hilversum.

Noodzaak nieuwe naam
Ondanks het feit dat Sensoor jaarlijks 450.000 oproepen ontvangt, verwachten wij de toegankelijkheid van de luisterlijn met deze nieuwe naam te verbeteren. Om zo nog meer mensen te bereiken die behoefte hebben aan een luisterend oor.

Lees meer >>

Eenzame mensen zijn niet zielig

Persbericht

In de Troonrede wees de Koning vorige week op ieders verantwoordelijkheid om te ‘bouwen aan een hechte samenleving’, omdat we ‘te veel naast elkaar leven.’ Het treurige bewijs: Sensoor de Landelijke Luisterlijn krijgt maandelijks 10.000 mensen aan de lijn die dringend behoefte hebben aan (diepgaander) menselijk contact. Dit probleem verhelpen we als samenleving niet door ‘eenzamen’ zielig in een hokje te stoppen. Als we beter naar elkaar leren luisteren zouden we een stuk beter af zijn.

Lees meer >>

Meer vrijwilligers nodig door groeiende behoefte aan luisterend oor

Persbericht

Het aantal mensen dat een luisterend oor zoekt bij Sensoor de landelijke luisterlijn, stijgt explosief. Dit komt deels door de groeiende wachtlijsten in de ggz. Maar er bellen ook steeds meer mensen die eenzaam zijn en een ‘praatje over de heg’ missen. Om het groeiende aantal mensen dat contact opneemt te woord te kunnen staan, zet Sensoor alle zeilen bij en leidt ze continu nieuwe vrijwilligers op.

Lees meer >>

Sensoor, de landelijke luisterlijn overbelast door oplopende wachttijden GGZ

Persbericht

Rode telefoonHet aantal mensen dat contact zoekt met de landelijke luisterlijn Sensoor om te praten over psychische problemen neemt alarmerend snel toe. Volgens Sensoor heeft de stijging vooral te maken met de oplopende wachttijden in de GGZ. De landelijke luisterlijn, waar vrijwilligers dag en nacht een luisterend oor bieden, maakt zich zorgen. De lange wachtlijsten verergeren niet alleen psychische klachten, de drempel om psychische hulp te zoeken wordt hoger, zo blijkt in gesprekken.

Lees meer >>

Supermarkt en Luisterlijn Sensoor hebben wel contact met eenzame ouderen

Persbericht

Onlangs hebben meer dan veertig organisaties op initiatief van het Ministerie van VWS het Ouderenpact ondertekend. Uit dit pact is een actieplan: Een tegen eenzaamheid gerold dat met verve wordt uitgedragen door Minister de Jonge. Onder de ondertekenaars van het pact ook Supermarktketen Albert Heijn en de landelijke luisterlijn Sensoor. Beide organisatie hebben dagelijks contact met de eenzame ouderen in de samenleving en wil dit contact benutten om eenzaamheid te signaleren en zo mogelijk te verminderen. Op vrijdag 23 maart vond een symposium plaats, onder andere over dit belangrijke maatschappelijke thema.

Lees meer >>